Långa bollar på Bengt...

 
Och många bollar i luften för mig just nu.
 
Jag önskar att hela lägenheten kunde packa ihop sig själv, utan att oreda så mycket runt om. Och om den inte kan packa ihop sig själv, så önskar jag iallafall att jag kunde hålla mig till en del åt gången istället för att packa ihop lite här och där - på en och samma gång.
 
Det är KAOZ i huset.
 
När man packar, oavsett om det är för flytt eller för en resa, så dyker alltid Packa-snålt-låten upp i huvudet. Jag kan fortfarande höra Kjellis när han sjöng på den innan vi skulle till Ungern. Resan då jag hade världens minsta bag som packning, och ett handbabage i storlek av en kuvertväska.
 
 
 
Alltså. Tänk er själva en norsk man i sina bästa år som sjunger denna låten, fast packa snålt istället för hacka hål. "Hur gör skyttegymmarna när de packar egentligen - packa packa snålt packa snålt packa snålt" Det går inte göra annat än att packa snålt.

Från dig till mig

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback