Att tänka i förväg.


Jag har nu packat min första flyttkartong. Nästan hela bokhyllans innehåll fick plats i en kartong. När jag skulle rubba på den efter att jag noggrant organiserat alla böckerna så att allt skulle få plats insåg jag att det gick en skåra i kartongen, från handtaget upp till toppen. Det går alltså inte bära den. Jag insåg också att en hel bokhyllas innehåll är ganska tungt. Och att kartongen till och med är orubb-bar även när man försöker släpa den på golvet. Åh. Tillbaka på ruta ett - gör om, gör rätt. Och tänk till innan du stoppar ner kilotunga böcker i en kartong.

Packningen går två steg framåt och ett steg bakåt med andra ord.

Puss.

Ps. Jag kollade på reprisen av Eurovision idag. Kan fortfarande inte förstå hur Sverige kunde hamna så långt ner. Jag fick rysningar ända från tårna när Robin sjöng. Och när inte Robin vann tycker jag att Loreen skulle fått vinna igen. Hennes röst är nog bland det vackraste som finns. Likaså Sarah Dawn Finer, hon hade också gärna fått ta hem vinsten med The winner takes it all. Synd bara att de inte var inom tävlan. Ds

Puss 2


Från dig till mig
Postat av: Maja Johansson

Usch. får separationsångest när jag läser om att du packar :(

2013-05-20 @ 12:56:00
URL: http://maaia.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback