Måndag.

 
Igår gav jag mig ut på någon slags "det är soligt och jag borde inte sitta inne, jag måste ändå posta ett brev, jag behöver rensa huvudet på massa skit"-runda. Jag gick ner till stationen, postade mitt brev, gick en liten bit till (nu är vi uppe i 4,6 km), sen sprang jag hem, 3 km.
Idag har jag träningsverk. Kanske inte så konstigt då senaste utomshuslöpningen var 16 november.
 
Idag hade vi introduktion till vår sista kurs. Jag blir helt knäpp i kolan när jag tänker på det. Allra sista kursen på universitetet, förutom examensarbetet. Kursen heter Statistik och är planerad att genomföras på sju dagar. Med andra ord känns den som en liten fis i sjön och kommer blåsa bort innan man ens har hunnit tänka tanken.
 
När statistiken är över kommer Emil hit. På en tur-biljett, med andra ord kommer han flytta in hos mig och katten på obestämd tid. För efter statistiken återstår bara examensarbetet = inga lektioner på schemat föräns redovisningen 31a maj.
Jag och Emil ska fira påsk tillsammans. Äta massa ägg och såntdär. Håller just nu på att övertala han att göra ett "undantag" över påsken med. Alltså ett undantag på godisuppehållet vi påbörjade första mars och som ska hålla sig till första juni. En påsk utan godis fungerar ju inte, det tycker iallafall inte jag som sitter här hemma i soffan och har jordens godiscravings för tillfället. Jag hade kunnat döda för ett geléhallon, salta godisar, surisar, choklad. Jag är så sjukt sugen på godis!
 
Nu ska jag försöka göra någonting vettigt av resten av kvällen. Imorgon är det statistiklektion nummer två, feedback från kontaktlinstentan och så ska jag och Hanna simma på kvällen. Det går bra nu! (för er som är intresserade kan jag säga att förra veckans kilometer i bassängen slutade på exakt 30 minuter, imorgon ska det gå på 29!)
 
PUSS
 

Från dig till mig
Postat av: Emil

Vi ska äta påskägg, om det är vanliga ägg eller godisägg säger vi ju inte:) På så sätt vet ju ingen om vi fuskar.

2013-03-20 @ 22:36:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback