Slutet är nära!

 
Gårdagen blev perfekt! Redovisningen av examensarbetet gick så bra! G ++ stod det på den skriftliga rapporten som jag fick tillbaka av examinatorn och frågorna jag fick gick bra! Jag är så nöjd och så stolt över mig själv över både rapporten och redovisningen. Men jag är också evigt tacksam min handledare Karthik och storasyster Jessica.
 
När vi suttit i skolan mellan 8-16 cyklade jag hem och slängde mig i duschen. När allt gått så bra med redovisningen kändes det extra kul att göra sig iordning inför kvällens middag.
 
Vi i trean har under de senaste månaderna jagat sponsorer och delat in oss i ansvarsgrupper för att kunna genomföra gårkvällens evenemang. Klockan sju samlades hela klassen och alla våra lärare i segelsällskapets klubbstuga där vi skålade i champagne. Solen strålade och det var nog den varmaste och finaste kvällen på det än så länge gågna året.
 
Kvällen bestod av trerätters middag, lekar, tal, en resa genom ögat av Ellen, kärleksbrev, dans, spex och massa underbara personer!
Spexgruppen hade bland annat skrivit ett manus till en pjäs som lärarna skulle genomföra. Jag skrattade så jag fick massera skrattmusklerna efter. 
 
Vid klockan halv fyra lämnade den sista läraren lokalen. Och vi som var kvar tog vår del av städningen för att slippa gå dit idag och vid halv fem kunde jag lägga mig i sängen med ett leende på läpparna efter en så fantastiskt rolig kväll!
 
Jag har inte ångrat en dag att jag valde att läsa till optiker. Tre år har gått och jag har fått dela de med en helt fantastisk klass. Även lärarna som har undervisat oss och som har lärt oss allt vi behöver kunna för att kunna jobba som optiker har varit helt underbara. Och efter kvällen igår så insåg jag ännu mer hur fantastiska alla är! Både lärare och klasskompisar.
 
Tack för en underbar kväll och för tre underbara år - världens bästa optikerklass!
 
Imorgon är det dags för den stora examensdagen! Dagen i ära kommer mina föräldrar, Jessica och Micke, min faster och min kusin och hans fru. Det blir champagnefrukost, lunch med klassen som Synsam bjuder på, examensceremoni och sedan avslutas dagen med middag på Gröna stugan med min familj och släkt.
 
 
 

Från dig till mig
Postat av: Emil

Nu är vi äntligen sambos! Världens bästa!

2013-06-13 @ 17:31:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback