Tjugondag knut.

 
Snögudarna vet inte vad som är lagom. Först kommer inget, sen kommer allt. All den snön som kom i december har smält bort, men i fredags kom den tillbaka. Har precis varit ute och skottat fram OFB'en som låg gömd under typ 3 dm snö. Sen är det väl ungefär en halvmeter snö runt om den med. Så att få ut den från parkeringsfickan får vänta tills en annan dag.
 
Jag har varit mer effektiv än så idag. Började dagen med att inviga min julklapp; Boschen. En köksmaskin som man kan använda till lite av varje verkar det som. Idag använde jag den för att knåda deg. Jag har bakat bröd. När jag skulle plocka ut andra plåten så fick jag en hjärtinfarkt och höll på att bli döv på kuppen; brandlarmet gick. Så nu vet jag att det fungerar med. Boschen fungerade iallafall utmärkt, och åh så skönt att slippa geggandet med degen.
 
Sen har jag plockat ner mina julljusstakar i förrådet, och det var i grevens tid, för man får tydligen inte ha dom framme längre än tills idag. Idag är nämligen dagen då julen dansas ut. Dansandet skippade jag dock.
 
Nu ska jag försöka organisera i min pygméfrys och försöka trycka in mina nybakta tekakor. Sen ska det pluggas. Imorgon är det dags för skola igen och denna veckan erbjuder massvis med föreläsningar, mjuklinsövning, introduktion till examensarbetet och besök av världens bästa Emil!
 
Här är han i full gång med att knåda.
 
 
Puss.

Från dig till mig

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback