Tillbaka.

 
Nu sjunger jullovet på sista versen. Jag är tillbaka i Kalmar och snart redo för att påbörja min sista termin på optikerprogrammet.
 
Det har gått ett helt jullov och det har hunnit bli nytt år sedan sist. Mitt lov tillbringade jag till största del i Jönköping hos Emil. Var dock hemhemma för att fira julafton, fira juldagen och skjuta 1000-poängaren. Nyåret firades in med min prins. Vi hade också en egen liten julafton. Och så tog vi det rejält lugnt. Massa film, lite tv-spel och låååånga sovmorgnar.
 
Mitt nyårslöfte för 2013 är att jag ska äta lax OCH tycka om det. Det kommer bli en rejäl utmaning. Men det känns som att det är dags nu, att 2013 är året jag lär mig äta fisk. Sådär lagom efter 23 år.
 
Jag ska bjussa på lite bilder någon dag, från det gågna året, och från mitt jullov.
 
Innan jag åkte mot Kalmar idag fick jag göra ett VIP-besök på eye clinic i Värnamo som slår upp portarna imorgon. Det kändes som att ta ett steg in i framtiden när jag klev in genom dörrarna. En optikerbutik med YAG-laser, SLT-laser och ett fullständigt operationsrum där operationer i främre segmentet kommer att genomföras (grå starr, ögonlocksoperationer och andra kosmetiska ingrepp). Inte en enda glasögonbåge finns i butiken, de två optikerna som jobbar kommer endast jobba med kontaktlinser, och där med också gå in djupare på det ämnet.
Butiken var superfin och jag tror på den sortens verksamhet stenhårt. Ska på återbesök inom snar framtid för jag blev erbjuden min linspraktik där, perfekt!
 
Nu ska jag snart krypa ner i min säng och sova någon slags skönhetssömn. Hoppas att jag vaknar pigg och glad imorgon, för då är det första dagen på sista terminen. 150 dagar kvar till examen!
 
PUSS.
 

Från dig till mig

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback