Onsdag.

 
Dag 1 av 2 avklarad. Vi har leverantörsdagar i skolan nu. Det innebär långa dagar, mycket information, massa säljare och många goodie bags. Leverantörerna kommer från olika linsföretag, de säljer linser, linsvätskor, smörjande droppar, refraktiva apparater, schampoo och Gud vet vad. Och tanken är att vi ska få en inblick i alla olika linser och vätskor som vi själva kommer att sälja i framtiden.
Det har varit en väldigt intressant och givande dag iallafall. Dock är det väldigt mycket information att ta in. Och mycket "presenter". Vi får broschyrer, graderingsskalor, modeller av ögon, film, ögondroppar, penlights, covertestspadar. Och så blir vi erbjudna att få gratis linser, både vanliga och färgade.
Och idag slutade dagen med att vi blev bjudna på mat på Stekhuset av Cooper Vision. Oxfilé med klyftpotatis, två glas vin och så gino till efterrätt slank ner i min mage. Nu behöver jag nog inte äta något förräns imorgon kväll. Jag har matkoma^2.
 
Imorgon är det leverantörsdag no.2. Och när den väl är slut ska jag och katten tuta hem till Värnamo. På fredag gör jag min första dag på linspraktiken som vi ska ha i fyra dagar. Skoj!
 
Nu ska jag packa och dona innan jag kan gå och lägga mig och ladda inför en lång morgondag.
 
PUSS.

Från dig till mig

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback