Fredag.

 
Jag fick ett plötsligt sug till att skjuta. Det har jag inte haft på ett och ett halv år. Skön känsla. Får nog se till att ta mig ut till korthållsbanan och skjuta lite 22'a i sommar. Tanken på doften av krutrök, mums!
 
Mitt liv är inte just nu mycket att skriva om. Jag vaknar, är så trött att jag skulle kunna döda för att få ligga kvar. Men, jag tar mig sakta men säkert upp, börjar dagen med en promenad (nästan alla dagar iallafall), sedan blir det dusch och sedan frulle; yoghurt med kanel, solroskärnor och frysta hallon (hej hepatiten, välkommen till mig!). När jag stressat sönder för att jag klivit upp alldeles för sent trampar jag iväg till skolan. Antingen så är det någon mätning som väntar. Annars så går färden direkt till studentbiblioteket, där sitter jag från cirkus halv tio till cirukus halv fem. Skriver, letar böcker, pratar lite emellanåt, letar artiklar, skriver lite till. Sen cyklar jag hem. Trött, huvudvärk och noll motivation till det mesta. Orkar inte laga mat och äter dagens andra portion med yoghurt, kanel, solroskärnor och frysta hallon. Sen går jag och lägger mig, för att vakna inför en dag som ser precis ut som föregående.
Idag var det dock en utsvävning. Majas pojkvän och hans tvillingbror var på besök i Kalmar, de var båda två smyghyperoper, så jag tog chansen och mätte på dem. Mycket tacksamt att de ställde upp. Klockan 6 en fredagkväll........ Jag har inget liv kvar.
 
Men nu är iallafall alla mina mätningar färdiga! Tjollahopp! 37 som kan vara med och 5 som har fallit bort. Bra jobb!
 
Nu tittar jag på let's dance. Hejjar på Håkan, hoppas att han går vidare en vecka till. Kul! Imorgon blir det inget bibliotek. Men det blir skrivning hemma i köket. Ut och leta examensklänning. Kanske en promenad. Men innan jag tar tag i allt det där blir det en efterlängtad sovmorgon.
 
PUSS.

Från dig till mig

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback