Arg tjej.

 
Ringde idag till Tele2 för att säga upp mitt bredband. Upptäckte att jag hade 12 månaders bindningstid kvar, så det gick ju inte. Men till en annan sak...
Tjejen i luren var lite fundersam "det står att ditt bredband ligger som vilande och att du inte betalat någon faktura". Men jag har använt mitt bredband i ett år nu, det har fungerat hela tiden. Dock har jag inte varit tillräckligt uppmärksam på att jag inte betalat för det (jag har inte ens fått någon faktura, så jag har alltså inte struntat i att betala det)... Tyvärr blev det så eftersom att allt går automatiskt, och det är lättare att hålla koll för vad man betalar, än att man inte betalar för något.
Jaja.
Ikväll ringde jag till dem igen, för att berätta att jag använt mitt internet i ett år, men att jag inte betalat för det för att jag inte fått någon faktura - ärligt tycker jag. Tänkte att jag då säkert får betala en samling från hela det gågna året, och sen löper det på som vanligt i ett år till, tills bindningstiden löpt ut.
Men då visar det sig att tjejen som jag talade med på morgonen då hade startat upp mitt bredband från vilande. Och att bindningstiden på två år börjar idag. Jag blir så irriterad.
Jag hade väl fått ta smällen på en dunderfaktura från ett år, plus att få betala för skiten i ett år till, eftersom bindningstiden som jag skrivit under varade i 24 månader. Men jag tänker inte betala för det i två år till bara för att de inte kan sköta sitt jävla jobb.
Mitt bredband låg som vilande under 3 månader när jag betade av uppsägningstiden från bredbandsbolaget. Sen blev jag ombad att ringa tele2 när de skulle sätta igång det. Det gjorde jag. Och hade jag inte ringt dit hade det väl inte fungerat heller?
 
JAG BLIR FÖRBANNAD. Imorgon ska jag ringa dit igen, för att få tala med en person på en annan avdelning. Men enligt killen jag pratade med nyss kommer de inte heller kunna göra något åt det. De kommer bara kunna ge en förklaring på varför det blivit som det blivit.
 
Och till saken hör att jag var missnöjd med bredbandsbolaget, och trodde att tele2 skulle bli sååå mycket bättre. Men det är ju snarare tvärtom. Internetet slutar att fungera minst en gång i veckan. För bara två dagar sedan låg det nere hela kvällen. Det är inte jättesmidigt när man är student och beroende av internet för att kunna plugga, särskilt i examensarbetestiden.
 
DÖD ÅT TELE2.
 
 
 

Från dig till mig
Postat av: Hanna

Jag följer Plus slaviskt på TV. Detta borde du kunna anmäla till ARN, det är ju deras fel som inte har skickat ut faktura!!

2013-04-25 @ 09:22:54
URL: http://hannabengtsson.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback