Tossdag.

 
Morgonskola. Var inte uppe med tuppen idag, snoozade i 40 minuter (!?). Hade dödat för att få ligga kvar i sängen. Men till skolan kom jag, tog mig igenom 3,5 h föreläsningar om ergonomi (stolar, fötter och grejer), sen cyklade jag och Annie till Kalmarsalen där det var Novishmässa. Vi fick lite gratissaker, en disktrasa med länsförsäkringars logga på bland annat. Inte så snygg, men gratis är gott när man är student. Och så fick vi lite godis med. Gott.
 
När jag kom hem från mässan tvättade jag. Sen har jag städat lite, packat, borstat katten, tankat bilen och inte ägnat en enda minut åt plugget, som jag egentligen var tänkt att göra. Men dagen är inte slut än.
 
Imorgon står det laboration på schemat. Ljuslab mer exakt. Kan bli spännande. Jag gillar praktiska inslag mellan varven. Hade man inte fått ha något praktiskt hade väl hjärnan sprängts efter all info som ska pressas in. Tänk vad mycket man har lärt sig ändå sen man började. Eller, tänk vad lite man visste innan snarare.
 
När laben väl är färdig imorgon ska jag åka hem och stoppa in katten i buren. Vi ska in nämligen åka in mot landet. Katten ska jag släppa av i Värnamo, hon ska på kollo hos moderkakan och fader konungen, och faster Inger med har jag hört rykten om! Själv ska jag fortsätta resan 7 mil uppåt i landet. Till min Emil. Han är redan efterlängtad. Även fast det bara gått 4 dagar sen sist. Det är hårtt.
 
Nu ska jag försöka få något vettigt gjort. Om 40 minuter är det lyxfällan, sen New girl och sen nån annan ny serie som har börjat. Idag ger jag mig själv en kväll framför tv'n.
 
PUSS.

Från dig till mig

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback