Onsdag.

 
Idag tog jag havregrynsgröten till nya nivåer. Dagens ämne på lunchen vad just havregrynsgröt. Linda hade med sig det till skolan en dag, och mikrade, alltså inte från grunden, utan mikrade kall havregrynsgröt. Det var inte vad jag gjorde ikväll. Däremot berättade Putte att man kunde koka havregrynsgröt på mjölk istället för vatten. Förutom att jag glömde salta och istället fick hälla i saltet i efterhand, vilket gör allt så mycket äckligare, blev det faktiskt gott.
 
I helgen var ju kattis på kollo. Hon fick springa av sig hemma hos päronen medans jag var i Jönköping hos Emil. Vi var på A6 och ikea en sväng, spelade bilspel, lagade mat, handlade tio burkar kvarg, tittade på Snowhite and the huntsman och så chillade vi en hel del. Jag tycker om den pojken, även om han kommer att slänga ut mig om "några år".
 
Sen åkte jag hemhem i söndags. Sov en natt hemma hos päronen. I måndags pimpade jag bilen med nya navkapslar (hette det så?). Äkta plast från Biltema var de iallafall. Och så fick bilen nya klädöverdrag. Så nu är den typ hur fin som helst. Sen åkte jag och kattis hem till Kalmar igen.
 
Jag måste klaga lite med. Jag köpte ju en ny dator för typ 1,5 vecka sedan. En superfin och superbra Acer. Förutom att mellanslagstangenten inte fungerade som den skulle. Så igår åkte jag tillbaka med den. Snubben i disken förstod mitt problem och blev minst lika irriterad som mig när mellanslaget inte fungerade och plockade tillbaka datorn. Men han kunde ju inte ge mig någon ny. Nej, för den har ju slutat att tillverkas. BAAAAJS! Så nu måste jag leta efter en ny dator. Igen. Så om någon vänlig själ har ett tips på en bra dator till ett vettigt pris så är ni välkomna med förslag. Och nej, någon mac blir det inte. Inte efter att jag fått reda på att airen inte har varken cd-läsare eller hdmi-uttag, plus att man kan köpa typ tre pc för en mac.
 
Nu ska jag försöka mig på att plugga lite. Om en timma fylls hela tv-rutan av bönder och då tänker jag inte ägna mig åt något annat än dom.
 
PUSS.

Från dig till mig

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback