Söndag.

 
Vaknade tidigt. Gick upp och bakade tekakor som jag förtärde till frukost. Det är andra gången sen jag flyttade till Kalmar som jag bakar eget bröd. Första gången blev det så misslyckat så jag fick nöja mig med köpt bröd i typ två år, tills idag då, då jag vågade mig på att baka igen. Idag blev de riktigt goda. Jag googlade på fluffiga tekakor, och fluffiga blev dom minsann.
 
Sen har jag hunnit med en shoppingtur. HIttade lite smått och gott. Nyttigt och onyttigt. När jag var inne på rusta för att köpa schampo hade de plockat fram julgrejerna. Då hade jag lust att gråta en skvätt. Kan vi inte hoppa över julen iår? Eller iallafall vänta med att plocka fram julgranar, tomtar och gudvetvad tills sommarn iallafall är över.
 
När jag åkte hem såg jag en tjej som hade köpt en skrivbordsstol. Denna hade hon valt att frakta på sin cykel, som hon också själv cyklade på. Allt går med lite vilja.
 
Och på tal om vilja var jag ute och sprang igår. Min fyrakilometersrunda som inte riktigt är 4 kilometer, men 3,9 iallafall. Jag tänkte att nu banne mig ska jag klara det på 20 minuter (5 min/km i snitt). Slutade på 21.21. Men, som sagt, allt går med lite vilja. Nästa gång skajag fixa det.
 
Imorgon går jag i skolan, på tisdag är jag ledig, på onsdag går jag i skolan och på torsdag åker jag hem. Då ska jag först åka och byta till vinterdäck på bilen, sen ska jag tuta upp till min prins i Jönköping. Visste ni att prinsen bor i jönkan? Nu vet ni iallafall. Där ska jag kolla på Madagaskar och skratta tills jag kissar ner mig. På fredag ska vi åka till Borås djurpark och hälsa på Emils päron. Haha, näää. Men till Borås ska vi, och hälsa på hans päron ska vi också. Men inte på djurparken. Jag längtar, efter Emil♥.
 
PUSS.

Från dig till mig

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback