Tisdag.

 
Nu har jag haft en riktigt lång långhelg! Åkte hemhem efter skolan i torsdags, lämnade av kattis hos päronen och åkte sen vidare upp till Emil. Var där till lördagen, sen åkte vi ner till Värnamo för att tillbringa en natt där. I söndags var vi på Lilla krogen och firade pappa på fars dag. Efter det tog vi en match, Lenberg Vs. Bergdahl, i luftgevärshallen. Jag vann inte. Igår var jag i luftgevärshallen igen, och hjälpte till lite när de hade träning för småknattarna, och de stora knattarna med för den delen. Och så hann jag med en sväng hos optikern som jag sommarjobbade och hade praktik hos och pratade med dom en stund.
Idag hade mamma lagat köttgryta på älgkött till lunch. Så himla gott! Köttgryta kan nog vara en av mina favoriter. Efter den goda måltiden, och tre matlådor till mig, så åkte jag och Agatha tillbaka till Kalmar.
 
Nu har jag förberett det sista inför morgondagens redovisning. Och om jag var nervös förra gången så är det inget mot vad jag är nu. Nu ska man stå själv och prata inför hela klassen. Uschinamej!! Men jag intalar mig att det kommer gå bra, och övning ger ju färdighet. Någon gång ska man väl bli av med den där scenskräcken. Jag ska fixa det här!
 
Vi har redovisning i två dagar nu. Sen börjar tentastressen. Två praktiska och en teoretisk tenta har vi framför oss innan vi är färdiga med denna kursen. Och när vi är färdiga, ja, då har vi inget mer att lära oss om synundersökningar. Då är vi helt färdiga med den biten. Knäppt som tusan!
 
Nu ska jag koppla in Nintento 8-bitars som jag tog med mig hemifrån och spela lite Super Mario. Sen får det bli kvällsmat, en sista övning på presentationen och sen sova.
 
PUSS.

Från dig till mig

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback