Tisdag.

 
Nu är båda de praktiska tentorna över. Jag kan inte säga hur det gick, det återstår att se när vi får resultaten. Men jag klarade båda på tiden iallafall, så så långt har jag ju klarat mig, det är bara lärarnas bedömning som påverkar nu. Min examinator på synundersökningen hade precis druckit varm choklad innan jag började, så han var ju på gott humör iallafall. Och min patient skötte sig utmärkt.
 
När jag gör praktisk tenta får jag flashback till alla de hundratals tävlingar jag skjutit. Nervositeten som man brottas med innan. Sen när man väl drar igång kommer lugnet. Och efter en stund kommer man på att det är tävling/ tenta, och då kör stressnerverna igång. Igen.
Pressen att prestera på plats. Att man måste ha sin formtopp just då. Rädslan för att misslyckas inför lärare/ tränare. Det är inte som att stå hemma i luftgevärshallen och träna, eller att göra en synis på en kompis. Tidspressen. Man kan inte vela på skian, för tiden räcker inte till. Man kan inte lyfta om geväret fem gånger på varje skott, för tiden räcker inte till.
Men. Jag tycker det är roligt ändå.
 
Nu ska jag plugga teori en stund. Sen ska jag äta risgrynsgröt och rostat bröd. Och så ska jag ha telefondate med världens bästa pojkvän ♥
 
Puss.

Från dig till mig

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback