Onsdag.

 
Idag är det ingen vanlig dag för idag är det två dagar kvar till tentan! Tjohooooo!
Jag längtar inte särskilt mycket till själva tentan, jag längtar mer till stunden då tentan är över.
 
Igår satt jag uppe och pluggade till elva på kvällen. När jag sen gick och la mig, och hade legat vaken i 1,5 h utan minsta möjliga närhet till att somna, så googlade jag fullmåne. Mycket riktigt prickade jag in exakt rätt dag. Spelade sen the sims på mobilen, kollade twitter, instagram och facebook 25 gånger och läste aftonbladet. Sen var väl klockan runt halv två, då satte jag igång spotify med lite skön pianomusik, låg vaken en stund till, sen somnade jag äntligen.
Ibland råkar man ju veta innan när det är fullmåne, då känns det mer som att man inbillar sig att man inte ska kunna sova. Men när man verkligen inte vet att det är det, och man ligger vaken hela natten. Då undrar jag. Vad gör den där mångubben med mig egentligen?
 
 
Jag var inte jättepigg när klockan ringde idag. Så när det var dags för frågestundinförtentan i skolan snörade jag på mig gympaskorna och promenerade dit i hopp om att piggna till lite. Frågestunder är inte min favoritdel under tentaperioden. Det gör mig mest stressad och förvirrad. Jag går mest dit för att stilla samvetet och komma bort från min plugghörna hemma.
 
Har pluggat hela eftermiddagen och lär väl hålla på en stund till. Min effektiva period är på kvällen. Ganska osmidigt om ni undrar. Det är ju på kvällen man vill lägga ifrån sig allt och bara slappna av. Men det går inte för mig.
 
Nu ska jag fortsätta med pluggeriet, sen ska jag pausa med lite kvällsmat. Blir andra halvan av risgrynsgrötkorven till kvällis. Gott.
 
Puss.

Från dig till mig

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback