Måndag.

 
Vaknade vid fem, det ösregnade, somnade om. Vaknade vid sju, ville allt annat än att gå ur sängen, klev upp, stack ut och sprang mina 4 km. Var blöt som den blötaste disktrasa när jag kom hem, man kunde tro att jag duschat med kläderna på mig, men det hade jag inte. Det regnade.
 
Skola mellan halv elva till halv fem med Börtil (engelsk uttalning av Bertil). Han pratade ganska långsamt, tog många konstpauser. Men var ändå en trevlig snubbe. Hade han pratat liiiite fortare hade vi nog kunnat sluta vid tolv. Det gjorde han ju dock inte, men vid tre hade han tagit sig igenom hela häftet. Så en och en halv timma tidigare kom jag hem iallafall.
 
Chockade mig själv, och förmodligen alla andra med, och gjorde matlådor när jag kom hem. Det är inte just matlådorna som chockar. Men att jag improviserade receptet helt på egen hand. Lite bacon, champinjoner, riven morot, tomatsås och lite krydda blev något liknande baconsalsan jag många gånger blivit serverad på Sörgård. Fast jag spacade till den lite extra dårå. Hoppas den blev god. Jag glömde smaka av den. Sånt som kan hända. Var ju inte sugen på mat just då.
 
Nu sitter jag med caset framför mig. Ska skriva en stund till, sen ska jag sova. Imorgon är det skola mellan 8.30-12, sen 15-16.30. Börjar två timmar tidigare än idag, vilket betyder att jag måste upp och springa två timmar tidigare också, om jag ska hinna till skolan. Kom ut vid kvart i åtta idag, vilket betyder kvart i sex imorgon. Haha, ni hör ju hur dumt det låter. Men ett försök är det ju värt iallafall.
 
PUSS.

Från dig till mig

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback