Måndag.

 
Måndag. Ny vecka, nya tag.
 
Övade med Maria på förmiddagen. Det var spännande. Hon har ett litet speciellt synfel, kan man väl säga. Men det gick bra för att vara första gången, och jag har lärt mig något nytt.
 
Sen hade vi övning inför volklinstentan. Volkade fyra personer, det gick väl sådär. Tycker det är svårt. Men det är ändå sjukt fascinerande. Att man kan titta längst bak i ögat, på näthinnan, bara genom att sätta en lins framför biomikroskåpet. Man ser liksom genom alla medier, hornhinnan, linsen, glaskroppen. Med förutsättning att de är klara förstås.
 
Hann med en sväng på sjukan också. Jag är ingen sjukhusfantast. Inte för att jag är rädd. Mer att jag inte går dit i onödan. Känns som att vissa söker för minsta lilla. Och så känns det som att de 87% av alla fallen säger "gå hem, vänta en vecka och se om det blir bättre, annars får du höra av dig". Och så dör personen i fråga av en blodpropp dagen efter. Jag har inga höga tankar om svensk sjukvård.
Nu var jag inte där för något allvarligt, så jag dör förmodligen inte i en blodpropp imorgon. Och jag fick inte heller till svar att vänta och se om det blir bättre. Men ändå.
 
Resten av eftermiddagen har jag tvättat och städat. Man kan göra kliniska fynd när man städar. Jag hittade en strumpa under sängen som varit borta i... jaaa, kanske två månader. Jag brukar inte titta under sängen så ofta. Hoppas inte någon annan gör det heller. Under min säng alltså. Det var lite dammigt. Sen hittade jag en polly under tv-bänken. Där vet jag vem den skyldige är. För jag känner ingen annan som äter polly. Emil. Och så hittade jag Agathas andra glittermus. Den lila. Hon blev typ hur glad som helst.
 
Nä, dags att hämta sista tvätten.
 
Puss.

Från dig till mig

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback