Torsdag.


När man är hemhemma: Sängen kan stå bäddad helt plötsligt utan att man ens rört den sen man klev upp. Man äter inte bara havregrynsgröt eller sallad till kvällsmat. Man har matlådor som varierar för varje dag (nästan iallafall ;)). Helt plötsligt står det små tomma plastaskar på "min" hylla i badrummet där jag kan lägga smycken, hårsnoddar och grejer i. Tvätten ligger viken och struken på sängen.
Det liksom skiljer sig från när man är hemma. Där sker ingenting utan att jag själv gjort något åt det. Jag lever lyxliv just nu. Lyxliv hemma hos päronen.

Jag börjar komma in i en skön rutin. Vid sju kliver jag upp. Vid tjugo i nio cyklar jag till praktiken. Där tillbringar jag nio timmar. Sen cyklar jag hem. Väl innanför dörren knyter jag på mig mina löparskor och powerwalkar eller springer Alandsryd, 6,2 km. Sen äter jag kvällsmat, duschar, kollar på tv och sen är det sängen. Nästa dag är det likadant, exakt likadant.

Jag har kommit in i världens flow vad det gäller träningen. Skönt! Det blir som en drog. Har redan gjort 3 mil denna veckan. Och fler kommer det att bli. Man möter samma människor runt rundan. Blir lika less varje gång för att jag tar "fel" håll och får alla uppförsbackar. Men blir lika nöjd varje gång jag kommer hem och har tagit mig igenom mina kilometer och alla uppförsbackar. Det är skööööönt!

Nu ska jag snart sova. Imorgon väntar veckans sista dag på praktiken. Ska bli skönt med helg. Man blir rätt trött av att jobba. Men det är väldigt roligt!

Puss.

Från dig till mig

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback