Lördag.


Denna helgen kom fruktansvärt lägligt. Igår var jag väldigt trött, precis som de två föregående dagarna.
Idag tänkte jag därför ta sovmorgon. Vaknade såklart vid halv åtta. Jättepigg. Gick upp en timme senare och åt kokt ägg till frulle. Sen gick jag in i mitt rum, där stod det en obäddad säng och såg väldigt inbjudande ut, så jag kunde inte motstå frestelsen och la mig där en timme till.

När jag vaknat för andra gången gjorde jag mig iordning och åkte ner till Värnamo centrum. Jag åkte ner för att köpa ett par byxor, vilket jag också kom hem med. Men jag kom också hem med ett nytt nagellack, tre par örhängen, ett linne, lite underkläder och en morsdagspresent. Tur att jag bara var i Värnamo där shoppingutbudet inte är så stort, annars kunde det blivit en dyr runda för jag var tydligen på shoppinghumör idag.

Ikväll var jag med päronen hos deras kompisar och åt. Väldigt god plockmat fick vi. Sen skjutsade jag dom till Åminne bruk där Nanne Grönvall, Louise Hoffsten och Playtones spelar ikväll.
Själv ligger jag hemma i soffan med Agatha och kollar på Eurovison. Jag hejjar mest på Sverige och Loreen. Hon är verkligen sjukt bra och låten är i mina öron en riktigt höjdare. Om inte hon vinner tycker jag att de ryska Barbushkorna från Ryssland ska ta hem segern. Jag har en känsla av att det är deras låt vi kommer att skaka rumpa till på dansgolvet i sommar och höst.

Snart kommer väl mina päron ringa för att bli hämtade från kvällens festligheter. Då ska jag hämta dom och så ska vi ut till stugan och sova där. Imorgon visa vädret strålande solsken hela dagen. Jag ska smörja in min kropp med högsta solskyddsfaktor sen ska jag applicera min rumpa på en filt och så ska jag bättra på färgen på min annars så bleka kropp. Hela dagen.

PUSS.


Från dig till mig

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback