HAAAAAAPPY BIRTHDAY!


Har stått framför spegeln i en timma. Letat gråa hårstrån. Hittade inga. Inga rynkor heller. Minnet verkar också vara stabilt. Höften har inte gått ur led. Jag ser fortfarande bra med mina singel vision-glasögon (=inte presbyop). Letar ålderstecken. Men hittar inte ett enda. Måste säga att jag är rätt imponerad av mig själv. Idag fyller jag nämligen halvvägs till 44. Snart är jag halvvägs till 50. Och om 8 år är jag 30.

Min födelsedag har varit bra. Jag började dagen med en ostfralla till frulle. Gott. Sen åkte jag in till stan och gav mig själv ett par nya jeans i present. Välbehövligt. Eller? Sen har jag gjort massa annat. Städat, pluggat, packat, slagit in presenter och skrivit födelsedagskort.
Jag åt fralla till frulle, pannkakor till lunch, mackor till kvällis och avslutade det hela med lite Ben&Jerrys.
Jag har fått 64 grattishälsningar på facebook. X antal sms. Ett samtal från Karin och fyrstämmig körsång från päronen och jessica och micke.

Om 48 h gör jag kväll i Östersund. Jag längtar. Ma&Pa och sis och Micke har varit i Björnrike och åkt skidor idag. Jag är inte alls avundsjuk. Det var förresten där vi firade min 18-årsdag. 4 år sedan. Vi firade med en skoterutflykt på fjället. Det är nog en av de vackraste utsikterna jag sett.

Nu ska jag busa med kattis. Hon har smakat både pannkakor och B&J idag. Hon smaskade högt när hon åt. Gullis.

PUSS.

Från dig till mig

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback