Måndag.


Ledig dag som tillbringats i tentapluggets tecken. Övat har jag gjort mellan 9-13. Först med Matilda och sen med Bafrin. Det går bättre och bättre för varje gång tycker jag. Och skönt är väl det. Ända tills det kommer ett bakslag. En vecka kvar till praktisk tenta. Brhaaaahiewwiiwiwaah! Jag är lite nervös inför den.

Eftermiddagen ägnade jag åt teoriplugget. Där går det också framåt. Satt ända från två till åtta. Så nåt får jag väl hoppas ha fastnat.

Nu ligger det en katt i knät på mig. Hon sträcker armarna mot mig. "klaaaaappa mig matteee" skriker dom. Armarna alltså. För ur ansiktspartiet kommer det bara ett spinnande ljud. Som kan liknas med en motorsåg. Så där skriker det minsann inte. Gossekissen No.1.

Imorgon väntar en lång dag i skolan. Först frågestund inför tentan på förmiddagen, sen har vi externa patienter på eftermiddagen. Skojj! Första gången vi skulle ha externa var jag nervös i en vecka innan och när stunden väl var kommen ville jag helst springa därifrån, precis som dom flesta andra i klassen också kände. Nu mera känns det mest roligt. Man vet aldrig vad man får för snubbe eller snubba. Man vet inte vad de har för problem. Kanske en hyperop stackare. Eller en myop. Kanske är det åldern som har kommit ifatt. Eller så är det grå starr som ligger och lurar bakom hörnet. Eller ackommodationsspasm. Eller varför inte en liten oskyldig skelning.
Ibland är det gubbar som kommer. Ibland är det barn. Ibland forskare. Ibland vanliga Svenssons. Vissa är pratglada. Andra inte.
Jag gillar't. Ingen är den andra lik.

Nu ska jag köra en sväng med keratometern och dess finurligheter. Sen ska jag sova min skönhetssömn. För somna, det kunde jag inte göra igår. Tror det var lite jetlag från sommartidsinställningen ;) Satte igång min sömnproblem-app. Lyssnade på vågbrus och pianospel. Mysigt. Sen somnade jag.

PUSS.

Från dig till mig

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback