Östersund och 25-årskalas med allt vad det innebär.


För en vecka sedan var jag i Östersund.
Flygresan upp gick kanon. Jag lyckades till och med hitta rätt gate på Arlanda ;) 
På flygplatsen möttes jag av mamma, sis, Lovisa och Emilia. Vi åkte hem till sis och Micke sjungandes på "spa spa spa spa getti-sången". Klicka på länken HÄÄÄÄÄR för att höra denna underbara låt. Sen blev det pizza på kvällen.
På lördagen vaknade jag av två morgonpigga tjejer som kom och kittlade mig under fötterna. Alldeles för tidigt för mitt eget bästa. Vi låg i soffan och myste en stund tills jag hade vaknat till.
Sen åkte vi ner till stan. Pappa, Bella och Jeppe åkte skridskor på Storsjön en stund. Och jag halkade omkring på isen med kameran i högsta hugg.
Sen tog vi en sväng på marknaden på stortorget. Åt lite mat och kollade runt på alla saker.
Nästa anhalt var bowlinghallen. Efter att vi varit hemma och värmt oss en stund. Lagen var uppdelade i Gubbarna, Tanterna och Vi utan rynkor. Bra fördelning tycker jag personligen. Jag bowlade som om jag aldrig gjort nåt annat. Hoho. Slog fyra strikar. Rekord tror jag minsann. Och faster Inger kastade klotet bakåt. Hoho.
Efter bowlingen åkte vi hem och fixade vad som fixas skulle inför kvällens kalas och vid sju kom alla gäster. Vi åt god planka och så var det tårta till efterrätt. Och så hade vi lite tävlingar med diverse fina priser. Mycket trevlig kväll!
På söndagen vaknade jag återigen av de morgonpigga trollungarna. Sen var det bara att masa sig ur sängen och göra sig redo för en lång tågresa hem. Många byten senare kom jag hem till Kalmar. Nöjd, trött och glad efter en trevlig helg. Och här har jag faktiskt varit sedan dess.
I helgen har även ett nytt släktuttryck myntats. Isabel och Jesper är mina kusinbarn, men vad är jag till dom? Mammaskusin? Bökigt tycker vi. Så här med är alla kusinbarn med mammaskusiner - Knaslingar. Väldigt passande. Iallafall vad det gäller våran släkt. Hoho.

Jag, och förhoppningsvis resten av släkten, bjussar på lite sköna bilder från helgen. De små bilderna kan man klicka på för att se i större format.

  
Min flygresa. Jag tänkte "störta, eller inte störta, skitsamma" och satte igång telefonen för att ta lite kort.


Välkommen till Vinterparken. Jo men man tackar.
Observera att jag har photoshopat bilden, dvs, jag har gjort en förstoring av skylten. Så titta på den länge så jag får lite cred för vad jag åstadkommit. Det tog minst en halvtimme innan jag fattade hur jag skulle gå tillväga.


Jeppe och Bella testade om isen på Storsjön höll. Och det gjorde den..


Till och med för pappsen.
  
Bella hade köpt en peruk. Tanken har aldrig slagit mig förut, men jag kanske har en framtid som lilahårig?


I bowlinghallen.

 
1. Jessica och Micke in action. 2. Gubblaget (minus Jeppe som förmodligen är ute på banan och slår en strike)

   
1. Knaslingen Isabel. 2&3 lilla fröken Emilia.


Mami och lilla fröken Lovisa (anar jag en liiiiten esodeviation eller? ;))

     
1. Susanne 2. Chrille 3. Faster Inger 4. Pappa


Jag och ballaste knaslingen Jeppemannen

 
Jag har funderat länge på vad jag ska skriva. Och vilken bild jag skulle välja. Originalbilden kunde jag inte lägga ut, för isåfall hade jag varit tvungen att ljuga om att det inte är min syster. Så jag gjorde det bästa av situationen om man säger så, och gjorde om bilden lite i photoshop.
Här skådar ni iallafall helgens födelsedagsbarn, hör och häpna: Min storasyster, 25 år gammal.



Coolaste gänget kollar på film.


Det är viktigt att sluta på topp. Och här känner jag verkligen att jag har lyckats. Chrille vann bowlingen (efter de som var utom tävlan vill säga). Som pris vann han en snygg badmössa. Hoppas att den kommer väl till användning.

Over 'n out. Under 'n in.
PÖSS.


Från dig till mig
Postat av: Maja

Men oj så bra, då behöver vi inte välja mellan blond eller brunett, utan lilahårig :D

2012-03-20 @ 18:11:28
URL: http://maaia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback