Tisdag.


Ibland behöver man den där extra tiden som man ibland har till övers. Just nu går inte en enda minut till spillo. Eller?

Ja idag var det externa patienter hela eftermiddagen. Till mig kom det en härlig snubbe. Han var riktigt skön! Höll på med jaktskytte, sköt lite på bana. Så jag kunde ju inte hålla mig och sa att jag minsann också sköt. Så vi satt och diskuterade skytte större delen av undersökningen. Han hade byggt om ett mausergevär till en rådjursstudsare. Den bössan var minsann byggd på 1800-talet. Man kunde ladda den med tre olika sorters ammunition och den sköt hål i hål.
Under tiden fick vi fram lite refraktionsvärden och lite annat vettigt.
En bra undersökning. Jag är nöjd.

Ikväll ringde Maja. Hon ville ut och gå. Jag var inte sen att hänga på, så vi möttes upp och sammanlagt blev det en runda på 7 km. Med paus vid vattnet vid slottet. Rundan slutade hos Maja så jag var ju tvungen att komma hem, så jag ändrade om endomondo till löpning och sprang hem. 3 km. Så ja, en mil såhär på kvällskvisten. Sjukt skönt!

Puss

Alltså, kolla in bilden på slottet där det speglar sig i vattnet. Det ser ut som ett pussel. Så vackert.


Från dig till mig

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback