Söndag.


Andra chansen var ju ingen höjdare. Men kvällen hos Anna och Jimmy var det. Vi lagade lasagne och kollade mello, sen blev det min kladdis med grädde och varm hallonsås till efterrätt. Trevligt  och gott :)

Idag vaknade jag åter igen till strålande solsken. Samvetet satte in och jag gav mig ut på en joggingtur. Drygt fem kilometer dunsade jag fram i löparskorna och det på 23 minuter. Helt okej måste jag säga.

Nu har jag slängt in lite tvätt. Mötte hon som hade tvättrummet innan mig. Hon tyckte det var stressigt på söndagar när man bara har tre timmar. Hon stod inne i mangelrummet och höll på. Jag har aldrig besökt mangelrummet. Så jag gick in och sa att hon inte behövde stressa för att jag ändå inte ska in dit. Hon kollade på mig och sa undrande "nähä, du brukar aldrig vara här inne?". Hehe, näää... gav jag till svar.
Vadå? Mangla? Visserligen finns det en torktumlare där inne, det upptäckte jag först idag. Men vadå? Torktumla? Ska man göra det? Jag tvättar, hänger in det i torkskåpet och hoppas att det hinner torka tills tiden är ute.
Jag tror faktiskt att jag ska låta bli både torktumlare och manglar.
I onsdags tog jag med mig två toppar till Maja innan vi skulle ut, för jag kunde inte bestämma vilken jag skulle ha. Hon tyckte helt klart den glittriga toppen, så jag lånade ett strykjärn av henne för att släta ut rynkorna. Satte strykjärnet (som jag hade sänkt värmen på) på tröjan - och den smälte. Så nä, jag låter bli att testa torktumlare och manglar och håller mig till det jag kan hantera någorlunda.


PUSS.

Från dig till mig

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback