Söndag


Idag är det stora städardagen i funkabo. Eller, den har inte riktigt börjat än. Snart.. Så fort jag tagit mig ur soffan. Och bytt från pyjamas till vanliga kläder. Och så fort jag slutat äta av godiset jag råkade köpa igår. Ja, då är det städdags!
Det är sjukt välbehövligt. Diskberget tog jag visserligen tag i, igår. Men alltså. Skulle det knacka på dörren skulle jag vara tvungen att skicka ut en lapp genom dörrspringan (om det nu finns någon sådan) och säga att jag tyvärr inte kan ta emot besök föräns jag har städat - så stökigt och orent är det i min lägenhet just nu.

Jag har skrivit en rejäl lista på allt som ska göras idag. Bäst hade det varit om jag klivit upp klockan 05.36 när Agatha valde att få ett racerutbrott. När hon promt skulle in under täcket och slicka mig på tårna, eller köra maraton i sängen, eller bita i alla papper på skrivbordet, eller leka med en pingelboll. Ja, då hade det varit bra att kliva upp. För isåfall hade jag väl i princip varit färdig med städningen nu. Nu är det ju bara det att jag aldrig klev upp då, utan klev upp vid nio. Och efter det har suttit i soffan tills nu. Klockan är tio.

Dags att göra det bästa av situationen - äta en godisbit till, SEN ta tag i städningen.

PUSS.

Från dig till mig

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback