Onsdag.


Lång dag börjar lida mot sitt slut.

Jag avslutade kvällen med en lååååång promenad med Maja. När vi kommer ut på gångvägen innan ängöleden så är Maja en millimeter från att trampa på ett löv. "det såg nästan ut som en groda" sa jag. Sen kom paniken. Det var en groda. Och lite längre bort en till, och en till, och en till. Helt sjukt många grodor. Eller paddor. Stora som potatisar satt de på vägen och äcklade sig. Sen kom det en hel grodfamilj. Pappa groda var inte att leka med. JÄTTEstor. Han hade lätt kunnat sluka hela mig, i en tugga. Så himla vidrigt.

Dom var inte lätta att fånga på bild. Det var lite mörkt. Men med lite fantasi ser man dom små kväkande äcklisarna. På första bilden syns grodfamiljen med pappa groda i spetsen.

 


Från dig till mig

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback