Lördag.


Solen strålar i Kalmar. Snön är bortglömd och vi går mot varmare tiden! Jag gillar't!

Skinnjackan och conversen åkte på idag när jag tog en tripp ut till Hansa. Kan inte låta bli att förundras över folk som kommer med tjockaste vinterjackan, tjockvantar och mössan långt nerdragen över öronen. De ser ut som att det vore minus 20 grader ute.
Men mest förundrades jag över bruden som klev på bussen med rosa shorts, bara ben och en stickad tröja. Hon måste ju vara uppväxt på antarktis eller nåt om hon tycker att det är shortsväder vid denna temperaturen.

Igår var det myskväll här hemma. Jag, Lisa och Johanna gjorde egengjorda hamburgare, kollade på Solsidan, snicksnackade och åt godis. Mysigt!
Ikväll blir det mer mys. Jag och Ellinor ska hem till Anna och Jimmy och kolla på andra chansen i mello. Jag har precis slängt ihop en kladdis som vi ska avnjuta till efterrätt. Mums :)

Om en vecka befinner jag mig i Östersund. Sis fyller 25 och har bjudit in till kalas. Jag flyger upp på fredag eftermiddag, wiiie! Mami och papi och en del av släkten på pappas sida kommer också upp. På programmet står besök på Vinterparken och Medvinden, bowling, buffé på Reväljgränd och uppvaktning av storasyster! Skoj! Så nu får vi hålla tummarna för att det håller sig kallt och att solen skiner i Östersund nästa helg :)

Nu ska jag plugga en sväng innan bussen går mot Norrliden.

PUSS.

Från dig till mig

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback