Löööördag.


Igår avslutade jag kvällen med att somna till Nyckeln till frihet (en för övrigt vääldigt bra film). Testade att blunda när halva filmen gått. Ögonlocken fastnade i stängt läge, så jag la mig till rätta i soffan och sov en stund där. Vaknade av att jag fick en rosa bläckfisk med en pingla i ansiktet, då tyckte Agatha inte att jag skulle sova längre. Så vi busade en stund innan vi la oss i sängen istället.

Idag mötte jag upp Maria på skolan. Vi övade en liten stund. På lite olika mätningar. Tror kanske inte att vi var det optimala övningsparet :P Hon har inte samsyn och mina ögon är knäppa. Jag tror att jag prisma-adapterar, för efter en stund ser jag bara en bild. Knepigt det där. Men det är alltid bra med övningar ändå, för att få in flytet liksom.

När jag kom hem löste jag melodikrysset. Min nya favorithobby på lördagarna. Var lite småknepigt idag. Men det man inte kan får man googla fram ;) Men jag kan faktiskt ganska mycket ändå. Och en del kan jag tacka fastrarna för. Idag spelades Sjösala vals. Vilken jag och Jessica har kunnat sen vi var jääättesmå efter alla gånger vi sjungt med fastrarna i bilen. Och pappa kan jag också tacka, för dom spelade även Trollmors vaggvisa. Den sjöng (okej, rappade) han för mig när jag var liten.

Igår natt vaknade jag kallsvettig vid fyra. Panik i hela kroppen. Jag drömde att jag hade fått päls på armarna. Haha, så roligt. Nä, det var faktiskt inte kul. Fläckvis på armarna hade jag alltså fått kattpäls, gråhårig (Agatha?). Lång och luden var den. Så jag tänkte "jaja, jag får väl gå i långärmat hela tiden då". Uschinamej. Jag var tvungen att känna på armarna några gånger innan jag kunde konstatera att det bara var en dröm, sen somnade jag om.

Nu ska jag plugga en stund innan jag ska göra mig iordning för kvällens festligheter. Ikväll blir det nämligen kalas. Först tullenfest i Carins korridor, sen blir det nog Palace efter det. Skoooj!

PUSS.

Från dig till mig

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback