Friday.


Med en varsin glass med två kulor från Ben&Jerrys glasscafe satte jag och Ellinor oss på en bänk på larmtorget och njöt av både sol och glass. Sjukt härligt var det!

När vi fördrivit några timmar med prat så trampade jag iväg till giraffen för att äntligen handla (äntligen med negativ betoning, jag tycker det är ganska ointressant att handla, men mer äntligen som i krisikylskåpetleverpåpulvermosetsomgickutfebruari2011). När jag cyklade hem kom jag på att jag glömt nästan allt som jag egentligen åkt dit för, men jag kom nog hem med mycket annat bra istället ;)
Väl hemma kollar jag mig i spegeln. Av utseendet att döma så belyste solen mig från vänster sida när vi suttit i solen. Jaaaaaaa, jag är röd i halva facet.

Eftersom jag både varit ute och gått och suttit ute i solen kände jag att jag fick lov att vara inne. Jag gjorde en workuot i förrådet. Dvs; jag städade. Innan har jag fått klättra över diverse kartonger, extrasängar och adventsljusstakar för att ens komma in. Nu är det hel rensat. Jag har slängt typ 25 kartonger och har ändå många kvar (kan säkert vara bra att ha. Eller?). Så nu kan man gå in utan att vara rädd att bryta benet när man ska bestiga mount kartongeverest.

När jag kom upp från förrådet utmanade jag mig själv rejält. Jag kände att nu eller aldrig och knäppte på Agatha kopplet. Lekte lite med henne inne och försökte vänja henne vid det hemska snöret som satt fast mellan henne och min hand. Sen gav vi oss ut. Ut på gräsmattan. Ett besök i taggbusken. Osv. Hon såg sjukt rolig ut. Höll en låg profil hela tiden. Som en krypskytt typ. Det resulterade i en hel lövsamling i svansen när vi kom in. Men jag tror hon tyckte det var ganska spännande ändå. Även fast jag bar henne större delen av den korta stund vi var ute.
Men nån stans måste man börja. Ska försöka få ut henne imorgon med. Hon kommer nog vänja sig tillslut. När hon inser vilken frihet det är att få skutta runt på gräsmattan istället för inne i lägenheten, även om man har koppel på sig.

Nu ska jag kocka ihop en lasagne som jag tänkte avnjuta till kvällsmat.

Puss.

Här var vi på äventyr i trapphuset.


Från dig till mig

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback