Hey there cowboy.


Igår var det kalas i Calmare stad. Jag mötte upp Josse och Erik, sen cyklade vi till en förförfest hos Eriks kompis Viktor. Där satt vi och pratade en stund innan vi gav oss iväg till förfesten, och det är här äventyret börjar. Förfesten ägde rum hos ett par danskar som var i Kalmar och praktiserade på Arla. De bodde i en litet mysigt hus typ. Och det var verkligen litet, för det var sjukt trångt, det var nästan så att vi fick sitta utanför dörren.
Där lekte vi iallafall lekar, två stycken. Den ena var en cowboylek. Så himla rolig, jag satt mest och skrattade hela tiden för det var så knäppt. Sen körde vi ett kortspel med regler, det var också väldigt roligt. Och så drack vi bål och pratade danska förstås, knepigt som tusan att förstå dom.
Slutkalaset hamnade på Harrys. Där röjde vi järnet med danskarna. DJ'en spelade danska låtar, guldkorn som Olsen Brothers och Jag kallar på dig, och massa annan skön musik med.
Vanligtvis stänger uteställena vid två, men nu har det tydligen öppet till tre och vi var kvar till sista låten. Såklart.
Vid fyra var jag hemma. Lite lagom sådär. Men det var dejligt. Mange tak för en sjukt bra kväll!


Från dig till mig

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback