Söndag.


I fredags fick jag sällskap till praktiken av en blåbärspaj. Det var sista dagen och jag bjussade mina kollegor på den till eftermiddagsfikat som tack för fem toppenroliga veckor. Förutom att fika så gjorde jag min sista synis, hjälpte till i butiken, satt med på en undersökning med ögonläkaren och så lödde jag. Det var en bra sista dag tycker jag. Som plus i kanten kan jag tillägga att jag lunchade med Ellinor på Snipen. Mycket trevligt.

Och det där med lödningen. Min handledare tänkte minsann inte godkänna mig om jag inte lödde. Likadant om jag inte svarade i telefon. Så i fredags roade hon och Marcus sig med att klippa sönder en båge på alla jobbiga ställen, som jag sedan fick löda ihop. Jag fick mycket väl godkänt i min lödning och är faktiskt ganska stolt över mig själv.
Telefonen vågade jag också svara i efter många om och men. Min handledare applåderade när jag la på luren... Det jag var mest nervös över var att jag, av bara farten och utan att tänka på det, skulle svara Hej och välkommen till Ica kvantum istället för finnvedens optik. Det hade ju blivit lite pinsamt... Men jag lyckades svara rätt, hjälpa kunden och vågar nu mera svara i telefon!

Nu har jag sommarlov. I fyra veckor. Ska dock hoppa in och extrajobba någon dag. Sen ska jag sommarjobba. På samma ställe som jag har haft praktik. Men det är ett senare kapitel. Nu ska jag njuta av ledighet. Och förhoppningsvis lite sol.

Jag åkte till Kalmar igår. Ska fixa lite i lägenheten innan de kommer och ska göra om ventilationen. Och så ska Agatha till veterinären på torsdag. Så vi kommer tillbringa någon vecka här.
Jag började dagen med en morgonpromenad. Skönt. Sen har jag färgat håret, eller tonat det rättare sagt. Och så har jag varit och inhandlat nagellacksborttagning så jag kan göra något åt mina naglar. Det gäller att hitta på saker att göra, annars kommer jag bli galen. Känner mig redan rastlös på ledigheten.

Puss!

Från dig till mig

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback