Torsdag.


Halå!
Idag har jag tagit paus från morgonpromenerandet, mest på grund av att jag har fått skoskav. Men också på grund av att det var annat som förgyllde min morgon.

Igår gick jag däremot en långis. Tänkte gå ner till slottet. Och det gjorde jag med. Satte mig och myste i solen en stund. Sen gick jag längs ängöleden när jag gick hemåt, och in på Ängö. Gick ut mot vattnet och hittade en liten badplats, med utsikt över ölandsbron. Jag badade inte, men jag knäppte kort på den vackra utsikten och satt även där en stund i solen och njöt. Sen gick jag hem. rundan slutade på en mil och en halv kilometer. Riesligt skönt!

Efter lunch plockade jag upp Josefine, vi åkte till Hansa och shoppade lite. Fina Josse!
Sen åkte vi hem på varsitt håll för att några timmar senare mötas upp igen. Denna gången cyklade vi in till stan, satte oss på Krögers i en soffa, beställde in ett varsitt glas rosé och så satt vi där och pratade hela kvällen lång. När rosén var slut festade vi till det med en strawberry daquiri och fortsatte att tjöta en stund till innan vi trampade hemåt runt elvatiden.
En riktigt fin nationaldag med en fin vän <3

Idag ringde klockan vid sju. Jag klev upp en halvtimme senare. Sen borstade jag Agathas päls och gjorde henne redo för... VETERINÄRbesök!!! Hon ska kastreras idag. Mitt lilla hjärta. Lämnade in henne hos veterinären lite efter åtta och ska hämta henne efter tre. Usch. Jag är nervös :( Hon ska sövas. Men det kommer nog gå bra. Intalar mig det iallafall. Veterinären frågade efter ett nummer de kunde nå mig på, "om det skulle vara något". Blir nojjig. Som om något skulle gå fel. Nä, det ska gå bra det här. :)

Nu ska jag städa lägenheten. Dammsuga och plocka iordning. Får passa på när jag är själv. Hoho.

Puss!


Från dig till mig

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback