Sen sist

 
Nu var det ett tag sedan igen. Och vad har hänt sen sist?
I tisdags packade jag in mig själv och mina små tvillingkusiner i bilen. Vi åkte till Kalmar för att tillbringa några dagar där.
Vi...
- besökte Skälby gård, två gånger
- var nere vid slottet
- köpte godis på Tokige Ture
- åt tacos
- kollade på en hästfilm och en hundfilm
- spelade twister alldeles för många gånger för mitt eget bästa, jag har fortfarande ont i händerna
- spelade äventyrsgolf på Öland
- solade och tog årets första dopp, i havet!!!
- åt glass
Sen åkte vi hem på torsdag förmiddag. Men innan vi åkte hem fick jag hjälp att plocka ur alla mina köksskåp och klädkammaren, för nu ska de äntligen göra vid ventilationen i lägenheten.
 
Jag hann inte mer än komma hem på torsdagen förän vi skulle iväg igen. Jag och päronen åkte ut till stugan direkt. Sen åkte jag och pappa och sjösatte båten. Pappa fick köra hem trailern och jag fick äran att köra hem båten. Tjohoo! Det är nåt speciellt med den där första båtturen.
 
I fredags var det midsommarafton. Jag och pappa gjorde en midsommarkrans, sen åkte vi upp till hembygdsparken i Hånger. Vi gick den alltid så svåra tipspromenaden, spelade på chokladhjul och köpte lotter. Sen åkte vi hem lagom till att regnet kom. När mami kom ut så åt vi nypotatis och burkskinka, med jordgubbar till efterrätt. Och på kvällen fick vi gäster, så vi grillade korv och åt ännu mer jordgubbar.
Resten av helgen tillbringades också i stugan. Igår metade jag och mamma. Pappa fick hedersuppdraget att leta mask. Vi fick upp en varsin mört, men de fick hoppa tillbaka i sjön igen.
 
Igår blev jag hembjuden på fika till lollo. Trots att vi bor två hus ifrån varandra har vi inte sett skymten av varandra. Med var också Sandra, Daniel, Lydia och Alle. Lollo bjöd på dunderfika; butterkaka, rabarberkaka och chokladbollar. Som om man inte ätit tillräcklig denna helgen, men fika får man alltid plats med ;) Det pratades iallafall massa bröllop, för Lydia och Alle ska gifta sig senare i sommar. Åh, jag vill också planera bröllop, så himla roligt.
 
Idag pissar det ner regn från himlen. Riktigt skitväder. Jag har inga planer alls för dagen. Det är min sista lediga vecka innan jag börjar jobba, så jag ska njuta rejält av ledigheten. Till helgen ska jag på besök till världen bästa Karin i Jönköping. Som jag saknar henne! Vad vi ska göra, det vet ingen, men en dunderutgång på lördag blir det iallafall!
 
Nu ska jag göra en bildbomb från Kalmar och midsommarhelgen.
 
PUSS

Från dig till mig

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback