Söndag.

 
Vet ni vad jag har gjort idag? Jag har spelat golf. På riktigt alltså. 9 hål gick vi, och det gick inte helt fy skam. 54 poäng hade jag, 27 var par. Det var iallafall dunderskoj! Jag kommer lätt spela fler gånger.
 
Imorgon är det dags för jobb igen, så jag borde sova nu, för jag fick ju inte sova ostört inatt. Drömde så sjuka saker. Jobbade i en butik, en optikerbutik. Folk var jättekonstiga. Skulle lägga undan en parfym till en blond dryg brud, men det gick inte höra vad hon sa. Och vi tog emot hundar som skulle klippas. Det var en kund som slog mig och två killar var jätteknäppa. Polisen kom och skulle ta dom och då försökte jag rymma, men blev påkommen, så de började jaga mig. Och jag försökte springa, men benen bar inte och jag kom aldrig framåt. Sen såg jag ett hus med stora panoramafönster, där hoppade jag in och krossade deras fönster. Det var hos en tant som samlade på gamla fotöljer. Och så hade hon katter som såg ut som Agatha, men deras öron var tofsiga och snurrade.
Vaknade kvart i två. Helt förstörd efter drömmen. Hur knäpp den en låter så var den skitläskig. Jag vågade knappt somna om för jag var rädd att hamna i samma härva igen. Men jag klarade mig undan som tur var och drömde något annat knäppt istället som jag inte kommer ihåg vad det var.
 
Go'natt!

Från dig till mig

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback