Lördagsmys.

 
Snart har det gått ytterligare en vecka. Vart i hela friden tar tiden vägen?
I måndags började jag jobba. På riktigt. Första dagen gick bra. Förutom... ATT JAG KNÄCKTE EN BÅGE. Ja snälla nån vad nervös jag blev. Det var väldigt orutinerat. För bågen var köpt på en annan kedja i Södertälje. Hoho. Inte helt genomtänkt att börja böja på den utan att förvana kunden. Men de tog det bra. Marcus lödde ihop den och den blev fin och funktionell igen. Pjuh!
Sen har jag jobbat alla andra dagar med. Det går faktiskt framåt. Man lär sig något nytt hela tiden. Blir säkrare på att justera, lämna ut glasögon och allt annat man ska kunna. Tycker det är riktigt roligt, varje dag. Och jag är på världens bästa ställe, alla är så snälla, och roliga.
 
I tisdags kom storasyster och Micke hem till Smålandsskogarna. Vi åt kantarellmackor när de kom. Så sjukt gott. Både smörstekta och kantarellstuvning med dagsfärska kantareller.
 
I onsdags var jag sugen på mjukglass. Ni vet sånt där sug man kan få. Så jag och päronen tog en raggarrunda till donken och åt mjukglass efter att vi hade grillat på kvällen. Gooooott!!
 
I torsdags var jag på junta. YES vad jag har saknat det! Vi var hos lollo. Hon bjöd på hemmagjorda hamburgade, hemgjord ketchup, hemkokt rabarbersaft, och kladdkaka med cocos och vitt chokladöverdrag, vilken husmor hon är den där Louise! Det pratades ännu mer bröllop, frieri och möhippor än vanligt. Och massa annat tjöt också naturligtvis. Riktigt mysig kväll :)
 
Igår när jag slutade jobbet blev jag hämtad (jag slapp mördarcykelturen hem) av päronen, jessi och micke. Vi åkte ut till Timjan i Nydala. Där åt vi en supergod grillbuffé. Och jag åt en chokladbakelse till efterrätt. Är fortfarande mätt.
Och vet ni vad jag mer åt? LAX. För första gången i mitt 22'åriga liv smakade jag lax. Helt frivilligt. Jag åt upp allt. Typ 2 kvadratcentimeter. Jag var så stolt så jag visste inte vart jag skulle ta vägen. Det var väl inte jättegott, men jag känner att vuxenpoängen ökar och att det finns en chans (risk?) att jag kanske kan lära mig att äta fisk, mot alla odds. En trevlig kväll med god mat var det!
 
Idag på morgonen tutade jag iväg till Kalmar. Ventilationsarbetet är färdigt och det var dags att plocka iordning i lägenheten. Men hjälp vilken syn jag möttes av. Jag hade plockat ur hela klädkammaren och placerat den i sovalkoven, öven sängen, över soffan. Överallt. Köksskåpen var tömda och stod i kartonger i hela köket. Byggdamm i hela lägenheten. Jag hade liksom förträngt hur stökigt det var. Men nu börjar det arta sig. Har skurat, våttorkat golv, dammsugit och plockat hela dagen.
Jag ska fortsätta plocka och fixa hela kvällen. Imorgon ska jag hem igen. För på eftermiddagen ska vi spela golf. Eller, vi ska slå på driving ranchen. Jessicas pojkvän är ju en riktig hejare på det där, proffsspelare till och med. Och systerstor har ju blivit biten av golfen med. Så nu får vi se om vi blir golfsjuka med. Kanske säljer alla gevär vi har och äger och köper golfklubbor för pengarna. Eller kanske inte...
 
Nu ska jag fortsätta med plockandet. Jag kräks på det så tråkigt det är. Tur jag har Justin Bieber som sjunger i bakgrunden.
Förresten!! Lollo har två biljetter till Coldplay i Sthlm som hon vill bli av med. Jag vill gå, men inte själv! Är det någon som vill bli med så säg till, för isåfall paxar jag dom!
 
PUSS

Från dig till mig

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback