Söndag.


Swedish cup avslutades igår. Jag gjorde två dåliga resultat, med dålig känsla båda dagarna, och avslutade med ett bättre (men inte mer än så) resultat, med bra känsla.
Pappa åkte hem med två medaljer i veteranklassen. Duktigt!
Karin åkte hem med en medalj och en fjärdeplats i damklassen. Plus att hon fick reda på att hon får åka på EM. Jag är så glad för hennes skull för hon är verkligen värd det!
Hanna Etula (en finska) sköt 400 (alla tior för er som inte förstår) andra dagen - personligt och finskt rekord. Det gick en lätt rysning genom kroppen när hon sköt sista tian. Riesligt imponerande.
Nu hoppas jag och ber för att det ska bli ett sc nästa år med. Det är en trevlig tävling. Det bästa är att få träffa kompisar (dåligt skytteskämt...).

Jag har sett många filmer de senaste dagarna. Skrattat lite lätt åt Stig-Helmer i alla sällskapsresor. Såg också Spy next door, och även där skrattat en del. Sen såg vi Deerhunter. Där skrattade jag inte, men den var väldigt bra.
Jag och päronen har spelat kort också. Rummy. Minst ett parti varje dag sen i julas. Jag tror att vi har skaffat oss någon typ av beroende till det spelet.

På tisdag skriver jag tenta i allmän fysiologi. Jag satsar endast på halva tentan då det i min allmänfysiologihatande värld är omöjligt att klara hela på en gång. Men om jag klarar halva nu så har jag bara andra halvan kvar! (positivt tänkande)

Vecka tre ska jag ha auskultation på värnamo sjukhus. Jag ska tillbringa en vecka på ögonkliniken och hoppas på att få se många spännande saker. Så ni i Värnamo - hitta gärna på något bus med ögonen, eller boka in er på en gråstarrsoperation vecka tre! Jag är öppen för att få se allt.

Jag pratade usa med matsis igår. Sjukt sugen på att åka och säga hej till han i Alaska någon gång. Fast inte just nu. De har 40 minus där nu. Inte jättelockande. Men en annan dag. När det är lite varmare. Undrar om de har sommar i Alaska? Måste googla det. Annars kan jag ju alltid ta en svängom till Kalifornien. Och säga hej till Hampus. Där är det ju lite varmare...

Nu ska jag krypa ner i sängen. Utan helo kitty. Lilla tussliurven. Eller. Hon är inte så liten längre. Jag ställde henne på vågen förra veckan. Två kilo sa den. Jisses! En två mjölkpaket tung katt. Fetknopp. Nä. Det är nog pälsen som väger. Och svansen. Moster tror att mammakatt har parat sig med en räv. stor är svansen. Plus den lilla röda fläcken på huvudet. Kan det vara en rävkatt jag har köpt. Eller en katträv. Eller en karäv. Eller en räkatt. Hmmm...

Puss.

Från dig till mig

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback