Torsdag.


We're going through changes.

Idag mina vänner fick jag ett infall. Jag har gjort en investering. Hoppas jag iallafall. Jag har köpt mig en crosstrainer. Direkt från blocket. Och försäljaren kör hem den åt mig. Väldigt snällt! Nu ska vi försöka få ordning på flåset och bränna kalorier minsann!
Jag har även dragit in Maja i en utmaning. 50 situps, 10 armhävningar och en minut core - varje kväll. Jag har redan fastnat i ett beroende. Igår gick jag och la mig, kom på att jag inte gjort min "träning" och masade mig snällt ur sängen igen och började pumpa. Samvetet har en stor del i det här. Jag får dåligt samvete om jag skippar det en kväll, och har man väl skippat det kommer det att fortsätta likadant, så lika bra att köra på.
Är det någon mer som vill anta våran utmaning så är ni välkommna - varje kväll gäller det ska ni veta.
Jag hade samma typ av utmaning för en herrans massa år sedan. Under högstadietiden med andra ord. Och det fungerade likadant då. Kunde inte sova om jag inte gjort min träning på kvällen. Sen en dag skippade jag det, och efter det fortsatte varje kväll utan träning. Men nu är det dags att börja igen!

I övrigt är det fullt ös medvetslös med tentaplugg i funkis. Tre dagar återstår innan den stora dagen är här. Tenta i ögats sjukdomar. Just nu känns det sådär. Men under resterande dagar ska jag försöka få den känslan att övergå till det bättre.

Nu ska jag köra ett race med lite ögontrauma och kemiska skador, sen är det mitt absoluta favoritprogram (näst efter bönderna) - biggest loser. Herregud. Jag låter som världens fitnessbrud. Crosstrainer, samvetesträning och biggest loser. Så är inte riktigt fallet. Men jag gillar deras kämparglöd och jag älskar Mårten.

PUSS.

Från dig till mig

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback