2011 → 2012


2011 har varit ett bra år. På många sätt och vis. Men nu är det dags att blicka framåt. Första timmarna på 2012 har redan passerat och innan man har hunnit fundera så påbörjas snart infirandet av 2013, så... dags att ta vara på timmarna och göra dom till något bra. 2012 ska bli ett bra år, det har jag bestämt.

Jag firade ut 2011 i Hånger. Med päronen och två kompisar till dom. Det var trevligt. Och det var lagom. Vi spelade kort och sköt fyverkerier.
Vi blev serverade lax till förrätt, jag (eller rättare sagt min mor) erkände att jag inte äter fisk. Ingen fisk alls. Det blev tyst i några sekunder, sen blev jag serverad köttbullar till varmrätten. Pinsamt. Kanske är 2012 året då jag lär mig äta fisk. Jag har ju tagit ett stort steg i rätt riktning och äter plikttroget mina Ω3-tabletter två gånger om dagen iallafall.
Det blev lagom sent och runt halvtretiden traskade vi, med pannlampor på huvudet, ner till fasters stuga där vi däckade i varsin säng. Jag vaknade imorse av rop från soffan: "dags att vaaakna", "Agatha längtar efter dig", "du kan fortsätta sova hemma", "vi åker utan dig så får fastrarna slänga ut dig när de kommer". Tillslut masade jag mig iallafall ur sängen och vi åkte hem. Åt frulle, spelade rummy (jag vann) och nu chillar vi. Skönt. Man får ta vara på de dagar då mina föräldrar chillar. ;)

Gott nytt år allesammans!

Puss.

Från dig till mig

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback