Tisdag.


Det är tisdag. Jag sitter i sängen. Min katt ligger bredvid och sover.

Pappa byggde en ny mur till finrummet och övervåningen för några dagar sedan. Innan hade vi pappskivor, drygt en meter höga, som kattis kunde bita i, och pressa sig mellan skivan och väggen för att ta sig igenom. Men nu har han byggt en stor grind in till rummen, 1,20 meter hög, för att kattis varken ska kunna hoppa över eller pressa sig mellan.
När pappas byggverk var färdigt gick mamma in och vattnade blommorna, och rätt var det är ropar hon till. Då sitter katten lik förbaskat inne i finrummet. Vi lyfte ur henne, mamma fortsatte blomvattningen och jag och papi gömde oss bakom väggen för att se hur hon tog sig in.
Då går hon fram till muren, sätter sig precis framför, laddar med bakbenen och tar världens dunderskutt uppåt. Blir hängandes med magen över muren, sen kravlar hon till lite och välter lätt över på andra sidan. En meter och tjugo centimeter. Min katt är värsta hästkatten. Jag tror att jag ska börja hoppträna med henne.

Idag ska jag plugga. Hela dagen. Inte långt kvar till tentan. Urk!
Imorgon inleds årets upplaga Swedish Cup. Så imorgon eftermiddag ska jag och papi dit och göra vapen- och klädkontroll och träna lite, sen börjar tävlingarna på torsdag och håller på t.o.m lördag. Skoj som tusan!

Nu ska jag sätta igång med plugget.

Puss.

Från dig till mig

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback