Onsdag.


Nu är mina långa naglar historia. Idag har jag ägnat mig åt att klippa, fila, acetona och dra bort lösnaglarna som prytt mina händer. När de växte ut såg de ju inte jättevackra ut, så jag målade över hela kalaset med nagellack men nu kände jag att det ändå var dags att få bort dom. Känns inte jätteambitiöst att komma till sjukhuspraktiken med varken jättelånga naglar eller nagellack.

Det märks att det börjar bli lite kallare ute. Eller det har ju iallafall varit det, de senaste dagarna. Och hur märks det? Jo, mina händer kan jag använda som sandpapper (de är supertorra och spruckna) och i förrgår när jag skulle sova höll jag på att bli tokig. Det kliade över hela kroppen. Ett såntdär märkligt återkommande fenomen när det är kyligt ute. Att det kliar på kroppen.

Nu ska jag börja fundera på lunchen. Får se vad köket har att erbjuda. Rester från gårdagen tänker jag inte äta iallafall, för då bjöds det på lutfisk. Och enligt skvaller matades katten med detsamma. Äckligt. Sen ska det pluggas. Ikväll verkar det som att det blir ett besök på syjuntan och efter det ska jag kolla på Biggest loser Sverige som har säsongspremiär ikväll. Äntligen!

Puss.

Från dig till mig
Postat av: Maja Johansson

Jag hade samma tanke om praktiken, så pillade bort mina i söndags. De var superäckliga på slutet! Men såhär tunna har mina naglar aldrig varit innan.. De måste ha filat bor 2/3 av tjockleken på nageln. Supermegaläskigt!! Ändå skönt att vara utan nu, om jag blir sugen på naglar igen så får det nog bli vanliga lösnaglar ;)

2012-01-12 @ 10:09:48
URL: http://maaia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback