Alltså denna dagen...


Vaknar. Kliver ur sängen. Tycker att det ligger väldigt mycket jord på golvet. Tittar upp i fönstret. Tycker det ser ovanligt tomt ut. Tittar ner på golvet igen. Där ligger min orkidé. Vet inte vilken gång i ordningen den ligger där. Men en sak vet jag. Och det är vem den skyldige är.

Åker in till stan. Letar praktikplats. Ingen tar emot. Ingen har verkstad. Det var en resa in till stan utan framgång alltså. Jag börjar må illa över denna praktiken. Gode Gud ge mig en praktikplats osv. Tack.

Åker hem. Pular runt lite hemma. Äter lunch. Mikropluggar. Busar med katten. Ska boka biljett till Östersund. Sas hemsida hänger sig. Gång på gång. Men nu är den iallafall bokad. En timme senare...

Dags för kvällsmat. Kokar ett ägg och havregrynsgröt. Hör att kattis är på lådan. Sen kommer hon ut i köket. Sen går hon igen. Hör att det börjar skrapa. Tänker att hon går väl inte på lådan igen, hon har ju nyss varit där. Tar en titt ut i vardagsrummet för att se vad hon sysslar med. Mitt norra emaljöga skådar en bajs på golvet, som hon förbrilt försöker skrapa över med sand, utan framgång då det inte finns någon sand på golvet i rummet.
Ut i köket, stänger av plattan till gröten, hämta papper och torkatorkatorka. Färdigtorkat. Ut i köket. Försöker hitta aptiten efter bajsincidenten och ska röra runt i min gröt. Den är halvt fastbränd (HAVREGRYNSGRÖT alltså, trodde inte det kunde gå fel). Men tänker att det går nog ändå. Häller upp den i en skål och ska hälla över lite mjölk. Häller. Nästa fas går igenom mitt huvud: tyckermjölkenärtrögflytandeochinsernärjaghälltöverhelagrötenattdetinteärmjölk,detärfilmjölk. Ni vet ju hur snabbt man häller över lite mjölk över gröten. Lika snabbt gick det att täcka gröten med filmjölk. Några svordomar smyger sig ur min mun, samtidigt som jag plockar fram en sked. Kanskesmakardetskit,kanskeharjagkommitpåenhit. Det smakade skit. Orkar inte göra ny gröt. Så ja, jag har ätit ett kokt ägg till kvällsmat. Ett ägg som blev mer hårdkokt än vad jag trodde, och alltså inte smakade så bra det heller. Dessutom kunde jag inte avnjuta det i rummet, för där luktar det bajs. Bara det att jag har torkat upp bajsen, så nu måste jag ge mig ut på en bajsletarunda. Kanske har det skett någon mer olycka. Eller kunde kanske den lilla bajsen ge efter sig en så ohyggligt otrevlig doft. Jag kan också säga att ägget mättade. Jag har ingen aptit längre...

Jag ber till högre makter: låt denna tisdagen ta slut. Kanske är det samma typ av tisdag som jag och Hanna hade i somras då jag välte en hel vagn med ca 15 stycken läskbackar med tomglas i mitt framför godishyllan på ica, och när verkligen allt annat gick åt skogen med? Med andra ord: tisdagen från helvetet.

PUSS.

Från dig till mig
Postat av: Maja

Haha men gud Sara!! Vissa dagar går verkligen allt fel, detta är ju ett praktexemplar! Lilla skarp-doftande bajskorven var ju höjdpunkten. Bajs. Är. Kul!

2012-01-29 @ 09:13:52
URL: http://maaia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback