Tisdag.


Tog bussen till skolan. Idag igen. Inte lockande att sätta sig på trampis när man ska ner till hamnen i tio härliga minusgrader. Bussen ska komma halv nio. Vara framme tjugo i. Igår var den sen. Det var den idag igen. Jag klandrar dom inte, vi var 10 stycken som hoppa på vid min hållplats, bussen var knökafull, det är ju trots allt kallt. Men varför kan dom inte ändra busstiderna då? Idag var jag framme fem i nio. Bussen hade inte ens kommit till min hållplats, när den egentligen skulle vara framme på stationen. Men jag kom i tid till föreläsningen iallafall.

Efter föreläsningen gick jag och Ellinor upp till Västergård och jag gjorde en synis på henne. Det gick bra! 41 minuter och 42 sekunder. Tjiho! Uppskattat med snälla klassisar som ställer upp som övningspatienter när vi som fick jobbiga tentapatienter förra gången ska öva till omtenta.
Efter synisen satte jag och Matilda oss till rätta på övervåningen för att ägna någon timme åt plugg. Det gick ju sådär om man säger så. Vi fick ju inte jättemycket gjort. Inte ett skit rättare sagt. Jossakossa joinade oss med. Vi satt och pratade bort några härliga timmar. Och skrattade. En hel del.

När jag sen kom hem körde jag ett träningspass. 15 minuter på crossen och ett styrkepass. Skönt.
Nu har jag precis dukat fram för morgondagens frukost, gjort en matlåda (allt handlar om mat här i livet ;)) och ska sätta mig och chilla en stund. Kolla på House och plugga. Sen ska jag dejta kudden.

PUSS.

Från dig till mig

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback