En helt vanlig söndag.


Kitty-Katty, snuffsan, mattes lilla gulletroll, skorpan, pluttisen, min bebis 
kärt barn har många namn,
men hennes riktiga namn är
Agatha.

Och idag har hon namnsdag.





Helgen börjar lida mot sitt slut. Till min mindre stora förtjusning.

Idag vaknade jag och katten till minus sjutton grader. Utomhus alltså. Eller jag var ju inne. Men det var sjutton minus ute. Det tycker jag är ganska kallt.

Jag har ägnat dagen åt diverse aktiviteter så som att plugga, tvätta och dammsuga. Men jag har också roat mig med lite roligare saker. Vid klockan två tog jag bussen mot stationen. Väl framme promenerade jag mot slottet, och lite längre till. Där mötte jag upp Ellinor, Maja, Martin och Polly för en vinterpicknick. När jag åkte hem stod termometern på minus fyra. Inte så kallt tänkte jag. Men jag pälsade ändå på mig med fleece, tjockvantar och eskimåboots. Bara det att det vid slottet vid vattnet valde att vara lite kallare än uppe hos mig. Snorkallt med andra ord. Hela gänget, och absolut inkluderat Polly, höll på att frysa sönder. Vi värmde våra magar med lite varm obo'y och satt och pratade en stund. När ben och kinder var bortdomnade av kylan traskade vi hemåt.
Jag och Maja gick upp till skolan och jag gjorde en synis på henne. Gick okej. Fick bra värden. Men det tog tre minuter för lång tid.
Sen skulle jag hem. Bussarna går en gång i timmen och jag hade naturligtvis missat båda två med minsta möjliga marginal. Så jag fick helt enkelt traska hem. Ganska skönt ändå.


Finaste sällskapet ♥
Bilden har jag stulit från Ellinor.


Nu är det så ska det låta på tv'n och jag har hela knät fullt av plugg. Skön kväll.

Puss.


Från dig till mig

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback