Onsdag.


Idag hade vi föreläsning om dynamic retinoscopy. Jag hade inte en aning om vad det innebar, men det visade sig vara två nya undersökningsmetoder. Två metoder som man bara använder vid vissa tillfällen. Sen efter lunchen fick vi öva praktiskt på vad vi lärt oss. Skoj.
Efter övningen gick jag och Maja till gymmet. Idag igen... Plågade våra kroppsdelar som från dagen innan var proppade med träningsverk. Men skönt var det!

Ett ständigt återkommande samtalsämne när vi lunchar är fisk. Det är alltid någon som äter fisk, och idag var det Maja och Sofie som till min näsas mindre stora förtjusning hade fyllt sina matlådor med det. Det luktar ju inte hallon.
Äter du ingen fisk alls? Jodå, Kalles kaviar, tonfisk om det är i tonfisksallad, fiskpinnar och eventuellt hemmafiskad aborre (en liten bit iallafall).
Men iallafall, det finns hopp om ett omega-3 rikt liv för Sara i framtiden. För idag pratade jag med en som varit i mina skor en gång i tiden. Sofie har varit en lika stor fiskhatare som jag. Men hon har lärt sig! Jag har blivit rekommenderad lax. Stekt lax. Eller kanske inte stekt. Men tillagad. Inte rå. Så nu ska jag börja ladda mentalt och hoppas att jag, även om det tar fem år innan dess, någon gång vågar mig på att smaka denna delikatess (?). Jag tror faktiskt inte ens att jag har smakat lax.

Nu ska jag läsa om dynamic retinoscopy i Elliot. För det har Baskar räknat med att vi har gjort tills imorgon. Imorgon väntar vår första biomikroskopiövning! Tjiho! Jag gillar den här kursen.
Efter morgondagens övning, som inte slutar föräns fyra för min grupp, tar jag helg! Whoop! På fredag kväll kommer mina päron. Dom ska stanna över helgen. Skooooj!

Puss.

Från dig till mig
Postat av: Maja

Har du sett detdär programmet med folk som ska komma över sina problem med att äta vissa sorters mat? Vissa spyr av att stoppa grönsaker i munnen (kan inte fatta). Du får se och lära :D

2012-02-23 @ 00:09:19
URL: http://maaia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback