Music conversation.


Fullt ös medvetslööööös! Jag är trött som en getabock. Om de nu är trötta vill säga.
Idag har jag:
- Haft retinoskopiövning i skolan som gick bajs, och jag som på tentafeedbacken precis innan hade fått beröm för min skia. :(
- Varit på semlefika hos Anna. Massa optikertjejer och massa semlor! Jag åt en med vaniljkräm i. Supergott.
- Byggt muskler på gymmet med Maja och Josse. Välbehövligt och trevligt. Förutom att jag höll på att dö när jag körde lite kondis i en crosstrainerliknande apparat. Jag tror inte att min kondis är gjort för annat än löpning.
- Varit och handlat på Netto. Av killen som till varje kund säger "och så blev det 74" "och så blev det 109". Hahaha. Just "och så blev det". Jag gillar't. Idag fick man en minipåse med Ahlgrens bilar när man handlade. Generöst.

Kom hem halv åtta. Astrött. Fixade en del. Kvällsmat, matlåda, duschade osv. Nu har jag applicerat mitt arsle i min svarta soffa med divan. Här sitter jag och lyssnar på Justin Biebers ljuva stämma och tjagglar tuggummi. Mysigt.

För att komma till något annat hoppas och ber jag att Vickan kniper igen och inte väljer att ploppa ur Sveriges nästa tronarvinge föräns den sjunde Mars. Det är nämligen min födelsedag och jag tycker personligen att det skulle vara riesligt passande att göra just den dagen till en flaggdag för allmänheten.

Och för något helt annat igen så vill jag imorgon vakna upp och känna att the music is free (poetiskt sagt). Jag hatar Spotify Opremium. 5 (eller hur många gånger det nu är) gånger får man spela en låt tills den bli ospelbar för obestämd framtid, man avbryts av fruktansvärt dålig reklam med onödigt tighta mellanrum och framför allt; man kan inte lyssna på musiken på mobilen. Nä, ge oss tillbaka gamla spotify eller betala premium åt mig, tack! Eventuellt, ge oss studenter ett studentpris på premium, tack igen.

Över och ut.

Från dig till mig

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback