Måndag.


Idag hade vi kursstart. Kliniska metoder heter kursen som vi ska läsa. Känns som en rolig kurs. Äntligen får vi komma tillbaka till undersökningsrummen igen och ha lite praktiska lektioner.

Just nu avnjuter jag min nyafavoritkvällsmat. Sallad. Jag blandar tärningar av gurka och tomat, med majs, kalkon, fetaost och färska champinjoner som jag steker, jag steker bara champinjonerna alltså, inte salladen. Ruskigt gott. Det hela serveras med salladsdressing, en macka och ett glas äppeljuice.

Imorgon har vi vår första kliniska övning på kursen. Jag tror att vi ska öva på retinoskopi faktiskt. Skoj. Efter övningen ska jag hem och äta lunch. Men inte för mycket. Jag och några till tjejer i klassen är nämligen hembjudna på inflyttningssemla hos Anna som äntligen har flyttat in till Kalmar! Ska bli både gott och trevligt. Första semlan för i år för min del! Whoop!

Puss.

Från dig till mig

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback