Torsdag.


Jodå. Det mesta löser sig till slut. Igår försvann två tunga stenar från mitt hjärta, som tyvärr fortfarande är lite för tungt på grund av tre kommande tentor på 1,5 vecka.
Jag har iallafall fått praktikplats. Och på köpet fick jag sommarjobb. Fint! Här har ni tjejen som aldrig införskaffat sig ett sommarjobb på egen hand. Så fråga inte mig om några jobbsökartips - jag är ganska oerfaren.

Idag var det en minst lika bökig föreläsning som igår. Ostrukturerat + svårt = drygt. Efter föreläsningen lunchade jag och Matilda i gropen och sen gjorde vi en synis på varandra och pausade med x antal skrattanfall. Synisen gick iallafall bra. 46 minuter tog det. Så just nu känns det helt okej inför tentan.

När jag kom hem ringde världens bästa Karin. Vi pratade sommarjobb, och precis när jag skulle fråga henne om hon sökt något snubblade jag på orden och kom på - hon blir färdig till sommaren! Vi satt och skrattade åt det en femma innan vi kunde återgå till ämnet. Herregud. Det är så sjukt!! Vi börjar bli vuxna på riktigt. Jag tror att jag ska hoppa på en sexårig utbildning efter jag är färdig optiker. Det kan ju inte vara meningen att jag blir vuxen och ska ut i arbetslivet på riktigt om ett och ett halv år?!

När synisen var färdig tog jag helg. Långhelg. NOOOT! Imorgon ska jag möta upp Hanna på skolan vid nio, för en.... Damdadaaaam - Synis!! Och resten av helgen ska jag sitta med näsan i skolböckerna.

Puss.

Från dig till mig

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback