Onsdag.


Vaknade klockan fem. Agatha sprang runt och lekte i lägenheten och gav små kuttrande ljud ifrån sig. Mysigt. Men kanske lite väl tidigt. Efter det somnade jag om, vaknade, somnade om osv till halv sju ungefär. Då var det ju "bara" två timmar tills det var dags att cykla till skolan, så då kunde jag gå upp.

Föreläsningen som vi hade idag var ingen höjdare. Väldigt svårfattad om man säger så. Jag tror att det handlade om vad kroppen gör med läkemedlet. Föreläsaren var inte jätteintressant och han visste knappt själv vad han pratade om. Hoppas att jag förstår något när jag renskriver den iallafall.
Mitt under första delen säger iallafall läraren "huden runt ögonen är väldigt tunn, bakom öronen också, och på fötterna är huden som tjockast. Kaniner har väldigt stora ögon". Då brast det. För både mig och Maja. Fnittret gick från 0-100 på en mikrosekund. Jag visste inte vart jag skulle ta vägen. Jag visste knappt vad jag fnissade åt. Och jag var livrädd att det skulle komma ett såntdär frustande ifrån mig, som det kan göra när man försöker stänga inne en skrattattack. Jag försökte spänna blicken i kollegieblocket och tänka på massa tråkiga saker. Men när Maja sitter jämte och småfnissar och skakar av skratt är det fruktansvärt svårt att inte dras med. Det är härligt att skratta, men inte när man sitter på en föreläsning och man verkligen inte får börja asgarva sådär mycket som man skulle vilja. Åt absolut ingenting.

Jag och Maja var på gymmet efter föreläsningen. Skönt! Mitt träningskort går ut sista februari, så nu får jag försöka ta mig dit och utnyttja träningen där tills dess. Har varit lite dåligt med det på sistone. Sen hoppas jag på att vädret erbjuder barmark så man kan träna lite ute, och så har jag ju min cross.

Nu ska jag renskriva dagens föreläsning. Sen ska jag göra köttfärsbiffar och brunsås - matlådortjohej! Så jag har hela eftermiddagen räddad!

Puss.


Från dig till mig

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback