Onsdag.


"Den 29'e Februari kommer vi börja dörrbytet i ert trapphus"
Klev upp klockan 07.00 för att vara vaken ifall dom skulle komma så tidigt. Sen gick jag på nålar till halv tio då jag cyklade iväg till skolan. Hördes gjorde dom, men de syntes inte till utanför min dörr iallafall.
Kom hem runt tvåtiden. Fortfarande samma gamla dörr. Lagade lite lunch. Fortfarande samma dörr. Sprungit runt i lägenheten för att fördriva tid. Fortfarande samma dörr.
Nu skulle jag verkligen behöva duscha. Men ställer jag mig i duschen kan man väl ge sig tusan på att de kommer just då. Undrar när deras arbetsdag är slut? Fyra? Halv fem? Halv åtta? När kan man slappna av?
Jag hatar sånthär. Kan man inte få en exakt tid. Vi kommer klockan halv tre och håller på till halv fyra. Så man vet.

Ikväll blir det utgång. En mittiveckanutgång. Skoj! Flera från klassen som ska ut, så det kan nog bli en kul kväll. Och vi är ju ledig imorn. Så då är det tillåtet att göra sånnahär utsvävningar.
Om en och en halv timme ska jag vara hos Maja, sen får vi se vart vi tar vägen innan slutdestinationen, Volym på Harrys. Innan dess måste jag duscha. Och gör mig iordning. Men jag vet ju som inte om jag får besök. Så jag vet ju som inte om jag kan duscha nu. Eller om jag måste vänta. Men tänk så kommer de inte föräns imorn? Då har jag ju väntat i onödan.

Näh. Nu skiter jag i det här. Duschen kallar!

PUSS.


Från dig till mig

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback