Lördag minsann.


Satt och chillade. Hörde att Agatha gnydde lite. Mer ynkligt än vanligt. Men tänkte inte mer på det. En liten mikrosekund efter hör jag något märkligt ljud. Ett slags hulkande. En kväljning. Och mycket riktigt. Ett hulkande var det.
Gick ut till hallen, sneglade in på toan och där skådar jag en stor, fin, bajsbrunsgul spya på golvet. Jag fixar det inte. Sneglade in igen. Bara av att titta på det börjar jag kvälja. Spyan är på väg upp, i mig.
Sen laddar jag mentalt i en tia. Sneglar in med jämna mellanrum för att vänja blicken. Sen tar jag mod i mig och torkar plikttroget upp vad katten har lämnat efter sig på golvet. Förmodligen hårkräks.

Idag är det lördag. Till och med i Kalmar. Jag håller på att städa iordning lite. Dammsuger som en tok för att det inte ska flyga omkring en massa ludd. Allt för att inte katten ska få i sig något. Hon nosar ju i princip vad som helst som rullar förbi henne på golvet. Och ser det gott ut så knaprar hon i sig det, nöjd och glad. Hårtussar som tappade frukostflingor.

Btw. Innan beskådade jag en väldigt rolig syn. Det hade fastnat ett klistermärke i svansen på kattis. Och hon börjar jaga. Varv efter varv, fötvivlad över att inte få tag på det. Hahaha. Jag skrattade högt. Så rolig syn!

Ikväll blir det myskväll. Med kusin-Lisa och Johanna. Vi ska göra tacopaj och kolla mello hos Johanna. Mysigt :)

Pusselipuss.

Från dig till mig

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback